STORIA DI CORSICA-ECUNUMIA: 1968, U Primu AOC Di Corsica


Sett'anni prima di l'evenimenti d'Aleria, ci hè statu in Patrimoniu un fenòmenu precursore pè a Còrsica, chì avia da inizià un muvimentu di riacquistu pocu dopu, à parechji livelli.


Dapoi l’Antichità finu à u principiu di u sèculu, u vinu di Patrimoniu avìa acquistatu una reputazione maiò in giru à u Mediterraniu.
Cù u successu di stu vinu, s’hè svilupatu un'ecunumia impurtante.
 
Dopu à a guerra d’Algerìa, u Statu francese di l’èpica aiuterà francesi rapatriati à stalassi, soprattuttu in Piaghja à Levante, ma una gestione pocu sinnuta di sti ritorni favurizati inghjennerà fraude è malfatte chì averianu da culpisce a reputazione di u vinu corsu. Battelli ghjunghjìanu da u cuntinente francese pieni di zùccaru pèr trafficà u vinu (u zùccaru permette di fà cresce u gradu d'alcolu in u vinu).

U prublema era chì  dapoi l'anni 1950 è a morte di u cuntrullore generale di a viticultura, ùn ci era più respunsèvule di a lege è u sèguitu di a faccenda di u vinu. A vigna in Còrsica era diventata un settore senza dirittu !
 
In Patrimoniu, di pettu à st’inghjustizia, si piserà un omu, Petru De Bernardi, vignaghjolu ellu stessu è erede di una longa tradizione famigliale di viticultori. U babbu, Saveriu, era anch’ellu ingagiatu ind’è a prufessione è cumbattu di ricunniscenza di u vinu corsu à prò di u cumunu. Petru piglierà a sèguita è diventerà u Presidente di u Sindicatu di i Vignaghjoli.

Si passeranu alora quarant’anni di cumbatti, cun difficultà è nemici diversi. Eppo ind’è l’anni 1960, riescerà à ottene una lege, è infine, u statutu « d’appellazione cuntrullata » pè u so rughjone di Patrimoniu. Più tardi, serà stesa l'appellazione à una bella parte di u territoriu di a Conca d’Oru.
 
Qualch’annu dopu, a rivolta si leverà in piaghja urientale è sbuccherà nantu à lotte più larghe chè no cunniscimu.
 
Patrimoniu, in u 2017, dopu à un travagliu maiò di i vignaghjoli, diventerà labellizatu trà unu di i 17 « Grande siti di Francia ».
 

Ind'a listessa rubricca
< >

Venari u 25 di Maghju 2018 - 09:24 LINGUA - CULTURA - MUSICA : 1914, A Cispra

Venari u 25 di Maghju 2018 - 09:19 LINGUA - CULTURA - MUSICA : 1977, I Chjami Aghjalesi