STORIA DI CORSICA - LOCHI : 1959, scuperta di a grotta scritta d'Olmeta di Capicorsu


Rédigé le Luni u 28 di Maghju 2018 à 14:01 | Lu 45 commentaire(s)


Ind’è e muntagne di Capicorsu, ci si piatta un bellu tesoru : u situ di a Grotta Scritta. Fù scuperta in u 1959 nantu à a cumuna d’Olmeta di Capicorsu, da Roger Grosjean, un archeòlogu Francese spezialistu di a prestoria corsa.
 


A particularità maiò di stu situ, situatu à 500 metri d’altu trà Nonza è Negru (marina di a cumuna d'Olmeta di Capicorsu), hè ch'ella presenta e sole pitture rupestre scuperte in Còrsica.

Ste pitture di l’èpica neolìtica sò state fatte duimila anni prima di Ghjesucristu. Cun ella, ci rammintemu chì l'Omu hè presente in Còrsica dapoi a prestoria.

 

I disegni nantu à e parette di a grotta sò fatti cù un pimmentu rossu. Ci truvemu forme antropomorfe, cavallieri è ancu segni astratti. Ci sò altri dissegni, di listessa arte, nantu à a penìsula ibèrica è in altri lochi di u Mediterraniu.

Hè una prova ch’à l’èpica, a Còrsica era nant’à e strade marìttime è cummerciale. Un'altra prova hè a presenza ind’è l’Agriate di ferri in ossidiana, una petra ch’ùn si trova micca vene naturale in Còrsica.

 

Oghje, cù l’azzione di u tempu è di l’omi, u situ hè in perìculu.

In u 2014, a Grotta fù numerizata da ingenieri è archeòlughi di l’INSA da securizà e inrigistrà i dati in u locu siguru è pè travaglià è puntà i studii nantu à stu sugettu.

À l’avvene, una ricustituzione di a grotta deve esse fatta di rasgina, per permette à tutti di vede stu tesoru, è, pò esse, à i zitelli di rifà dissegni cum'è i Corsi di sti tempi landanoni.

 




Ind\'a listessa rubricca
< >

Venari u 25 di Maghju 2018 - 09:24 LINGUA - CULTURA - MUSICA : 1914, A Cispra

Venari u 25 di Maghju 2018 - 09:19 LINGUA - CULTURA - MUSICA : 1977, I Chjami Aghjalesi


Praticalingua, hè assai di più chè una furmazione

Praticalingua, hè assai di più chè una furmazione


Seguìtaci nant'à Twitter

è nant'à Facebook

Induve simu

U nostru lucale si trova indè u Cunventu Sant'Ànghjuli, daretu à u Palazzu di Ghjustizia.